Obchodné a reklamačné podmienky

Tieto obchodné podmienky sú určené výlučne pre internetový predaj tovaru spotrebiteľom.

Kupujúci:
Kupujúcim sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumie spotrebiteľ, ktorým je osoba, ktorá na rozdiel od predávajúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej len „kupujúci“).


Predávajúci:
Predávajúcim sa pre účely týchto obchodných podmienok rozumie podnikateľ, ktorý na rozdiel od kupujúceho pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej len „predávajúci“).

OZ:
Zákon č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“)


1. Kontaktné údaje predávajúceho
Názov e-shopu: www.sixtol.cz
Prevádzkovateľ: Torriacars s.r.o.
Sídlo: Nádražní 12, Žandov, 47107
IČ: 28723163
DIČ: CZ28723163
Zápis v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Ústí nad Labem, oddiel C, vložka 28782

 

Telefón: +420 734 653 280
E-mail: info@sixtol.com

 

Kontaktná adresa: Nádražní 12, Žandov, 471 07
Zoznam prevádzok: Nádražní 12, Žandov, 471 07
Prevádzková doba: Po - Pi 08:00 - 15:00 hod. (obedná prestávka: 11:00 - 12:00 hod.)

 

Etický kódex: Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi etickými kódexmi v zmysle ustanovení § 1820 ods. 1 písm. n) Občianskeho zákonníka.
 

Popredajný servis predávajúci neposkytuje.
 

Kontaktné údaje môžete skontrolovať tu.

2. Informácie
Informácie o nakupovanom tovare sú dostupné pri každom jednotlivom tovare. Informácie o tovare a cene uvedené predávajúcim sú záväzné s výnimkou zrejmej chyby. Ceny sú prezentované vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie tovaru.


Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku sa nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradí kupujúci za používanie týchto prostriedkov.

Spôsoby platby:

  1. Platba kartou vopred online (pri výbere tejto možnosti bude kupujúci priamo nasmerovaný do banky na online platbu kartou vopred)
Online platby pre nás zaisťuje platobná brána Comgate. Poskytovateľ služby, spoločnosť Comgate a.s. je licencovaná Platobná inštitúcia pôsobiaca pod dohľadom Českej národnej banky. Platby prebiehajúce cez platobnú bránu sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. Ďalšie informácie a kontakty na www.comgate.cz.

Predávajúci nepožaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu platby.
Prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou nie je prijatím ponuky.


Potvrdenie obsahu zmluvy uzavretej v inej ako písomnej forme, ktoré vykazuje odchýlky od skutočne dohodnutého obsahu zmluvy, nemá právne účinky.
Prevzatie nevyžiadaného plnenia zo strany kupujúceho neznamená prijatie ponuky.
Ak predávajúci poskytuje prístup k hodnoteniam predávaného tovaru vykonaným inými kupujúcimi, zabezpečuje a kontroluje autenticitu týchto recenzií tým, že prepojí hodnotenia kupujúcich s konkrétnymi objednávkami. Tým je schopný overiť a preukázať, že recenzia pochádza od reálneho kupujúceho. O konkrétnom spôsobe overenia recenzií bude predávajúci informovať kupujúceho na svojich stránkach e-shopu.

3. Doručovanie tovaru
Kúpnu zmluvu medzi kupujúcim a predávajúcim je možné uzavrieť iba v českom jazyku.

Na uzavretie zmluvy je potrebné, aby kupujúci na e-shope predávajúceho vytvoril objednávku. Tú je možné vytvoriť nasledujúcim spôsobom:
Po výbere tovaru na e-shope predávajúceho, kde sú uvedené zákonné informácie o nakupovanom tovare, označí kupujúci príslušný tovar, o ktorý má záujem, tlačidlom „Pridať do košíka“. Informácie o cene tovaru, cene a spôsobe dopravy a spôsobe platby budú uvedené v procese tvorby objednávky, kde si kupujúci zvolí spôsob a cenu dopravy a spôsob platby. Celková cena bude uvedená v zhrnutí pred odoslaním objednávky podľa zvoleného tovaru, spôsobu jeho doručenia a platby.
Kupujúci v procese objednávky uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje.
Objednávku je možné do okamihu jej dokončenia meniť, dopĺňať a kontrolovať. Po vykonaní kontroly, potvrdení oboznámenia sa a súhlasu s týmito obchodnými podmienkami je možné prostredníctvom stlačenia tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ objednávku dokončiť.
Kupujúci sa dokončením objednávky prostredníctvom záväzného potvrdenia objednávky tovaru výslovne zaväzuje k zaplateniu tovaru.
Objednávku predávajúci potvrdí kupujúcemu prostredníctvom e-mailu v čo najkratšej dobe po jej doručení. Prílohou tohto potvrdenia objednávky bude zhrnutie objednávky a tieto obchodné podmienky v znení účinnom ku dňu objednávky, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uzavretej zmluve v textovej podobe v primeranej dobe po jej uzavretí, najneskôr však v okamihu dodania tovaru.
Ak je to potrebné vzhľadom na povahu predávaného tovaru, spôsob a dobu jeho používania, je predávajúci povinný zabezpečiť, aby tieto informácie boli obsiahnuté v priloženom písomnom návode a aby boli zrozumiteľné. V takom prípade predávajúci poskytne kupujúcemu návod k tovaru na trvalom nosiči dát. Návod v listinnej podobe poskytne predávajúci kupujúcemu, ak o to kupujúci požiada a ak to nie je vzhľadom na okolnosti alebo spôsob uzavretia zmluvy či vlastnosti predávaného tovaru neprimerané.
Predávajúci odošle kupujúcemu kompletný tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 15 dní od potvrdenia objednávky, a to tak, aby bol tovar doručený kupujúcemu najneskôr do 30 dní, ak pri konkrétnom tovare nie je uvedená iná dodacia lehota. Ak je pri tovare uvedené "na sklade", predávajúci tovar odošle najneskôr do dvoch pracovných dní. V prípade platby vopred bude tovar odoslaný až po pripísaní platby na účet predávajúceho.
Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť. Kupujúcemu sa odporúča, aby si tovar pri prevzatí čo najskôr skontroloval.
Doklady k tovaru, najmä daňový doklad, potvrdenia a certifikáty, odošle predávajúci kupujúcemu ihneď po prevzatí tovaru, najneskôr však do dvoch dní od prevzatia tovaru kupujúcim.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho po prevzatí a zaplatení celkovej ceny tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena zaplatená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu vykonania platby.
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v okamihu prevzatia tovaru. V prípade neprevzatia tovaru kupujúcim, s výnimkou odmietnutia pri prevzatí z dôvodu zjavného poškodenia tovaru, prechádza nebezpečenstvo škody na kupujúceho v okamihu, keď mal možnosť tovar prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho k prevzatiu nedošlo.
Ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutej lehote porušením svojej povinnosti, je povinný predávajúcemu zaplatiť poplatok za uskladnenie za každý deň omeškania vo výške 10 Kč, maximálne však 300 Kč. Predávajúci je oprávnený po tom, ako kupujúceho preukázateľne upozorní e-mailom a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie, tovar vhodným spôsobom predať. Náklady na uskladnenie a náklady na márne doručenie tovaru z dôvodu nedostatku súčinnosti zo strany kupujúceho v nevyhnutnom rozsahu môže predávajúci započítať na výťažok z predaja.
V prípade, že kupujúci neprevezme tovar, predávajúci je oprávnený pri opakovanom doručení tovaru na žiadosť kupujúceho požadovať úhradu nákladov spojených s týmto opakovaným doručením. Zároveň, ak je zvolený spôsob úhrady pri prevzatí, alebo pri ďalšej objednávke vykonanej kupujúcim v tomto e-shope, môže predávajúci požadovať platbu vopred.

4. Zrušenie objednávky a odstúpenie od zmluvy
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením adresovaným predávajúcemu do 14 dní od prevzatia tovaru alebo poslednej časti tovaru (ak je v rámci jednej objednávky dodávaných viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne), položky alebo časti dodávky tovaru (ak je tovar zložený z niekoľkých položiek alebo častí), alebo prvej dodávky pravidelne alebo opakovane dodávaného tovaru, a to bez ohľadu na spôsob prevzatia tovaru či vykonania platby. Táto lehota je určená na to, aby sa kupujúci v primeranom rozsahu oboznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

Kupujúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť aj kedykoľvek pred dodaním tovaru.
Odstúpenie od zmluvy kupujúci predávajúcemu zašle alebo odovzdá v 14-dňovej lehote. Kupujúci nemusí uvádzať dôvod, pre ktorý od zmluvy odstupuje. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť dátum nákupu alebo číslo zmluvy/predajného dokladu, bankové spojenie a zvolený spôsob vrátenia tovaru.

Predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť sumu plne zodpovedajúcu cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od kupujúceho prijal. Ak predávajúci ponúka v rámci určitého spôsobu dodania tovaru viacero možností, je povinný kupujúcemu nahradiť najlacnejšiu z nich. V prípade, že bolo kupujúcemu tovar doručený predávajúcim zdarma, nemá kupujúci nárok na náhradu poštovného.
Najneskôr v rovnakej lehote je kupujúci povinný zaslať alebo odovzdať zakúpený tovar predávajúcemu, to neplatí, ak mu predávajúci ponúkol, že si tovar sám vyzdvihne. Tovar by mal byť vrátený predávajúcemu (nie na dobierku) kompletný, najlepšie v pôvodnom obale.
Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Náklady na vrátenie tovaru nesie kupujúci.
Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako dostane tovar alebo než kupujúci preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
Ak dôjde pri vrátenom tovare k zníženiu hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou, je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu uplatniť nárok na náhradu zníženia hodnoty a započítať ho na vrátenú sumu.
Výnimky:
Kupujúci nemôže odstúpiť v prípadoch uvedených v ustanovení § 1837 OZ, právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť najmä pri zmluvách:
• na dodanie digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, ak už bolo započaté s plnením, v prípade plnenia za odplatu, ak plnenie začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie a kupujúci bol poučený, že týmto súhlasom zaniká právo na odstúpenie a predávajúci mu poskytol potvrdenie podľa zákona;
• na poskytovanie služieb, ak boli poskytnuté v plnom rozsahu, v prípade plnenia za odplatu, iba ak plnenie začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie a podnikateľ pred uzatvorením zmluvy poučil kupujúceho, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy;
• na dodávku služieb alebo tovaru, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle od vôle predávajúceho a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;
• na dodávku alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s tým, že dodanie je možné uskutočniť až po uplynutí 30 dní a ktorých skutočná hodnota závisí na výkyvoch trhu nezávisle od vôle predávajúceho;
• na dodávku tovaru vyrobeného podľa požiadaviek kupujúceho alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám;
• na dodávku tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze alebo tovaru s krátkou dobou spotreby;
• na dodávku tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
• na dodávku tovaru v zapečatenom obale, ktorý nie je možné z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov vrátiť po tom, čo kupujúci porušil jeho pečať;
• na dodávku zvukových alebo obrazových záznamov alebo počítačových programov v zapečatenom obale, ak kupujúci porušil jeho pečať;
• na dodávku novín, časopisov alebo periodík s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie.

Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je dostupný TU:
Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru, ak nie je objektívne schopný z dôvodov na strane tretích osôb dodať kupujúcemu tovar v lehote primeranej okolnostiam.
a/alebo ak vyjde najavo, že kupujúci porušil už skôr uzavretú zmluvu s predávajúcim.
Predávajúci zároveň upozorňuje kupujúceho, že zmluva nie je uzavretá, ak sú tu oprávnené pochybnosti o skutočnej identite kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb v uvádzaných informáciách o tovare alebo cene.
Ak je spolu s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy podľa tohto bodu obchodných podmienok kupujúcim, darovacia zmluva ohľadne takého darčeka stráca účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu aj poskytnutý darček.

5. Práva a povinnosti z chybného plnenia
Kvalita pri prevzatí

Ak má prevzatý tovar nedostatky (napr. nemá dohodnuté alebo oprávnene očakávané vlastnosti, nehodí sa na obvyklý alebo dohodnutý účel, nie je kompletný, nezhoduje sa jeho množstvo, miera alebo kvalita s inými zákonnými, zmluvnými alebo aj predzmluvnými parametrami), ide o vady tovaru, za ktoré predávajúci zodpovedá.
Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru podľa svojej požiadavky nárok na bezplatné odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z ceny. Ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané (najmä ak nemožno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu), môže kupujúci uplatniť nárok na dodanie nového tovaru bez vád alebo novej súčasti bez vád, ak sa vada týka len tejto súčasti.
Ak nie je možná oprava alebo výmena tovaru, môže kupujúci na základe odstúpenia od zmluvy požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
Počas šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa predpokladá, že vada tovaru existovala už pri prevzatí.
Predávajúci nie je povinný nároku kupujúceho vyhovieť, ak preukáže, že kupujúci pred prevzatím o vade tovaru vedel alebo ju sám spôsobil.
Pri predávanom použitom tovare predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebenia. Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena. Namiesto práva na výmenu má kupujúci v týchto prípadoch právo na primeranú zľavu.
Zákonné práva z vád
Predávajúci zodpovedá za vady vzniknuté po prevzatí tovaru v 24-mesačnej záručnej dobe alebo v dobe použiteľnosti uvedenej v reklame, na obale tovaru alebo v pripojenom návode.

Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom, zodpovedá predávajúci za vady vzniknuté po prevzatí tovaru po dobu 12 mesiacov.
V tejto lehote môže kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby požadovať u vady, ktorá znamená...
podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):

• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.

Podstatné porušenie zmluvy je také, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri jej uzatvorení vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala.
Pri vade, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o vadu odstrániteľnú alebo neodstrániteľnú), má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Ak sa odstrániteľná vada vyskytne po oprave opakovane (tretia reklamácia pre tú istú závadu alebo štvrtá pre odlišné závady) alebo má tovar väčší počet vád (minimálne tri vady súčasne), môže kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
Predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebovania alebo nedodržania návodu na použitie.

6. Vybavenie reklamácie
Kupujúci by mal uplatniť reklamáciu u predávajúceho alebo u osoby určenej na opravu bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Kupujúci uvedie pri uplatnení reklamácie svoje kontaktné údaje, popis závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.
Formulár na stiahnutie tu.


Ak má predávajúci prevádzku, zabezpečí v prevádzke počas celej prevádzkovej doby prítomnosť pracovníka povereného vybavovaním reklamácií.
Kupujúci je povinný preukázať nákup tovaru (najlepšie dokladom o kúpe). Lehota na vybavenie reklamácie plynie od okamihu jej uplatnenia (oznámenia). Kupujúci odovzdá alebo doručí tovar predávajúcemu alebo na miesto určené na opravu súčasne alebo následne po uplatnení reklamácie. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k jeho poškodeniu, a mal by byť čistý a kompletný.
Predávajúci vydá kupujúcemu pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, obsah reklamácie, spôsob vybavenia reklamácie, ktorý kupujúci požaduje, a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, pre ktorý kupujúci vec kúpil. Reklamáciu vrátane odstránenia vady predávajúci vybaví a informuje kupujúceho o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa s kupujúcim písomne nedohodnú na dlhšej lehote. V prípade, že predávajúci reklamáciu v uvedenej lehote nevybaví vrátane vyrozumenia kupujúceho o vybavení reklamácie, má kupujúci po uplynutí tejto lehoty právo odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu, vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, musí byť reklamácia vybavená v primeranej lehote s ohľadom na povahu digitálneho obsahu alebo služby a účel, pre ktorý ich kupujúci požadoval.

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/nebo je z prohlášení prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

Doba pre uplatnenie práva z chybného plnenia sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol v prípade oprávnenej reklamácie tovar používať.

Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a o dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
V prípade reklamácie je vhodné, aby kupujúci informoval predávajúceho na e-mailovú adresu info@sixtol.com ešte predtým, než odošle tovar na reklamáciu. Zo strany predávajúceho mu bude ponúknutý špeciálny bezstarostný servis tak, aby nemusel vynakladať žiadne finančné prostriedky.

7. Ochrana osobných údajov
Správcom osobných údajov poskytnutých na účely plnenia predmetu zmluvy je predávajúci.

Identifikačné a kontaktné údaje správcu
Torriacars s.r.o., Nádražní 12, Žandov, 47107
IČ: 28723163
DIČ: CZ28723163
Telefón: +420 734 653 280
E-mail: info@sixtol.com
Kontaktná adresa: Nádražní 12, Žandov, 47107

Účel spracovania, rozsah osobných údajov a právny základ pre spracovanie
Kupujúci berie na vedomie, že na účely uzatvorenia kúpnej zmluvy, jej následného plnenia (spracovanie objednávky, zabezpečenie vyskladnenia a doručenia tovaru) a prípadného riešenia práv z chybného plnenia (reklamácie) správca spracuje a uchová v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679, všeobecným nariadením o ochrane osobných údajov (ďalej len "GDPR") osobné údaje v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail a telefónne číslo.
Právnym základom pre spracovanie osobných údajov je v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. b) GDPR plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je kupujúci.
Kategórie príjemcov/príjemcovia osobných údajov
Správca sa zaväzuje osobné údaje kupujúceho neposkytnúť iným subjektom než nasledujúcim spracovateľom/správcom:
a) zmluvnému dopravcovi, ktorého si kupujúci zvolí v objednávkovom formulári, na účely dodania tovaru, pričom údaje budú poskytnuté v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, adresa, e-mail, telefónne číslo;
b) prevádzkovateľovi portálu Heureka.cz na účely generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom v rámci programu Ověřeno zákazníky, do ktorého je internetový obchod zapojený. Právnym základom pre spracovanie je v tomto prípade v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR oprávnený...

zájem správce, který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek programu Ověřeno zákazníky dostupných zde: sluzby.heureka.cz/napoveda/podminky-a-dulezite-dokumenty/. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může Kupujúci môže kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky nebude dotazník kupujúcemu ďalej zasielaný.
c) prevádzkovateľovi portálu zbozi.cz, ktorým je Seznam.cz, a.s., za účelom generovania a zasielania dotazníkov spokojnosti s nákupom zo strany zákazníka. Právnym základom pre spracovanie je v tomto prípade v súlade s článkom 6 ods. 1 písm. f) GDPR oprávnený záujem správcu, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti kupujúceho s nákupom u správcu. Zasielanie dotazníkov sa týka všetkých kupujúcich, ktorí neodmietli zasielanie obchodných oznámení v zmysle § 7 ods. 3 zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti (č. 480/2004 Zb.), a vykonáva sa po každom nákupe v internetovom obchode. Prevádzkovateľ portálu zbozi.cz je oprávnený poskytnutú e-mailovú adresu použiť výhradne za účelom vygenerovania a zaslania dotazníka spokojnosti v zmysle Podmienok dostupných tu: https://napoveda.zbozi.cz/vzor-dohody-o-zpracovani-osobnich-udaju/. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky nebude dotazník kupujúcemu ďalej zasielaný.
d) vydavateľovi platobnej karty v prípade platby prostredníctvom platobnej karty, a to za účelom možnej výnimky TRA (Transaction Risk Analysis), ktorá umožňuje jednoduchší nákupný proces, a na základe oprávneného záujmu predávajúceho na spracovaní transakcie, pričom údaje môžu byť poskytnuté v nasledujúcom rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo, fakturačná adresa, dodacia adresa.

Doba uloženia
Osobné údaje budú správcom uložené po dobu potrebnú na splnenie zmluvy (spracovanie objednávky, vyskladnenie a doručenie tovaru) a ďalej po dobu zákonnej záruky (24 mesiacov od prevzatia tovaru) alebo po dobu poskytovanej záruky zmluvnej.
Kupujúci berie na vedomie, že správca má podľa § 31 zákona o účtovníctve (č. 593/1991 Zb.) povinnosť uchovávať účtovné doklady a účtovné záznamy (faktúry) po dobu 5 rokov začínajúcich koncom účtovného obdobia, ktorého sa týkajú (to znamená, ak nakúpite tovar v priebehu roka 2023, musí byť faktúra uchovaná do konca roka 2028). Správca má tiež povinnosť podľa § 47 zákona o správe daní a poplatkov (č. 337/1992 Zb.) uchovať faktúru po dobu 3 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom vznikla daňová povinnosť súvisiaca s faktúrou (to znamená, ak nakúpite tovar v priebehu roka 2023, musí byť faktúra pre účely daňového konania uchovaná do konca roka 2026). Faktúra obsahuje nasledujúce osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
V prípade, že je predávajúci platca DPH, kupujúci tiež berie na vedomie, že správca má podľa § 35 zákona o dani z pridanej hodnoty (č. 235/2004 Zb.) povinnosť uchovať daňové doklady po dobu 10 rokov od konca zdaňovacieho obdobia, v ktorom sa plnenie uskutočnilo (to znamená, v prípade nákupu tovaru v priebehu roka 2023, musí byť faktúra uchovaná do konca roka 2033). Daňový doklad obsahuje nasledujúce osobné údaje: meno, priezvisko a adresu.
Práva kupujúceho vo vzťahu k osobným údajom
Kupujúci ďalej berie na vedomie, že podľa článkov 15 až 21 GDPR má právo:
a) na prístup k osobným údajom, ktoré pozostáva z práva získať od správcu potvrdenie, či osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, sú alebo nie sú spracúvané, a ak sú, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a k informáciám vymedzeným v článku 15 GDPR;
b) na opravu nepresných osobných údajov, ktoré sa ho týkajú, a s prihliadnutím na účely spracovania má kupujúci právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj poskytnutím dodatočného vyhlásenia podľa článku 16 GDPR;

c) na vymazanie („právo byť zabudnutý“), ktoré spočíva v tom, že správca bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje, ktoré sa kupujúceho týkajú, akonáhle už nebudú potrebné na účely plnenia zmluvy, pokiaľ nie je iný zákonný dôvod na ich ďalšie spracovanie;
d) na obmedzenie spracovania osobných údajov v prípadoch vymedzených článkom 18 GDPR;
e) na prenositeľnosť údajov podľa podmienok článku 20 GDPR;
f) vzniesť námietku proti spracovaniu osobných údajov podľa článku 21 GDPR.

Správca poskytne kupujúcemu na jeho žiadosť informácie o prijatých opatreniach najneskôr do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
V prípade pochybností o spracovaní osobných údajov má kupujúci právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov, ktorý je v tejto oblasti dozorným orgánom, a podať sťažnosť.

8. Riešenie sporov
Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim riešia všeobecné súdy.

Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.), právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb. Subjektom, ktorý je oprávnený vykonávať mimosúdne riešenie sporu, je Slovenská obchodná inšpekcia. Podrobnejšie informácie sú dostupné na webových stránkach www.soi.sk. Mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu sa začína výlučne na návrh spotrebiteľa, a to iba v prípade, ak sa spor nepodarilo vyriešiť priamo s predávajúcim. Návrh je možné podať najneskôr do 1 roka odo dňa, kedy spotrebiteľ uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát.
Spotrebiteľ má tiež právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujúci sa môže tiež obrátiť na poradňu dTest, o.p.s., cez www.dtest.cz/poradna alebo telefonicky na čísle 299 149 009.
Dozor nad dodržiavaním povinností podľa zákona o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk).

9. Ostatné
Kupujúcim sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie spotrebiteľ, čo je človek, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania.

Predávajúcim sa na účely týchto obchodných podmienok rozumie podnikateľ, ktorý jedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania.
Spätný odber elektrospotrebičov
Predávajúci zabezpečuje spätný odber elektrospotrebičov z domácností a oddelený zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Zákazník má právo odovzdať staré...
elektrozařízení při nákupu nového obdobného elektrozařízení nebo baterií či akumulátorů na provozovně prodávajícího.

Zákazník je také oprávněn vrátit elektrozařízení, elektroodpad či baterie nebo akumulátory ve sběrnách určených ke sběru uvedeného odpadu v příslušné obci.

Prodávající dále zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení od domácností zdarma přímo v domácnosti, Ak si zákazník objedná tovar podobného typu a použitia, spätný odber sa vzťahuje na elektrospotrebiče v počte zodpovedajúcom objednanému tovaru.

Elektrospotrebiče, elektroodpad, batérie ani akumulátory nesmú byť likvidované spolu so zmesovým odpadom, ale musia byť uložené na miestach na to určených, tj. na zberných dvoroch alebo miestach ich spätného odberu, napr. na vyššie uvedených miestach. Tieto zariadenia a odpady budú ďalej využité na výrobu nových zariadení. Nebezpečné a škodlivé látky z týchto zariadení a odpadov môžu poškodiť životné prostredie alebo ľudské zdravie.
Ostatné tu neuvedené záležitosti sa riadia občianskym zákonníkom (č. 89/2012 Zb.), zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Zb.) a ďalšími právnymi predpismi v platnom znení.
Zmluva a otázky s ňou súvisiace sa riadia českým právom.
Zmeny obchodných podmienok v inej než obojstranne odsúhlasenej písomnej forme sú vylúčené.
Tieto obchodné podmienky sú účinné od 1.1.2024.
Tieto obchodné a reklamačné podmienky sa vzťahujú na nákup tovaru v Českej republike. Pre ostatné členské štáty EÚ sa podmienky stanovujú individuálne po predchádzajúcej dohode.

 
  • Viac ako 4 000 produktov skladom
  • Vysoko kvalitné produkty
  • Silná medzinárodná prítomnosť
  • Oficiálny vendor pre Amazon
  • Viac ako 80 predajných partnerov